niedziela, 17 kwietnia 2016

Realizacja ambitnych planów na kwiecień (1)

 

Włóczkę kupiłam jeszcze w zeszłym roku trochę pod wpływem pewnego dzbana, drugoplanowego "bohatera" najnowszej książki Ulubionej Autorki:

"A kolory! Te intensywne kolory! Szkliwo u podstawy było szafirowe. Wyżej barwa wtapiała się w pas głębokiej zieleni, który w najbardziej pękatym miejscu kuli rozjaśniał się do czystego turkusu, by następnie stopniowo zaniknąć w ciemnej ultramarynie." 
Małgorzata Musierowicz "Feblik"

Na zdjęciu nie jest to do końca widoczne, ale w naturze kolory podobnie się przenikają. Dodatkiem jest jeszcze fiolet.
Długo szukałam odpowiedniego wzoru i w końcu znalazłam ponczo w "Szydełkowych trendach" nr 4/2015. W oryginale była znacznie grubsza włóczka, więc musiałam trochę wzór zmodyfikować, ale z ostatecznego efektu jestem dość zadowolona, choć w trakcie szydełkowania dopadały mnie co rusz wątpliwości. Przód różni się od tyłu, bo poszczególne wzory były przerabiane raz pionowo, a raz poziomo, co dało dość ciekawy efekt.



Tak więc pierwsza z pozaczynanych robótek...

 

...ta spoza koszyka zakończona. A nawet, powiem Wam sekrecie, druga, ta najbardziej zielona, też. Ale o tym w kolejnym wpisie. Nie wszystko naraz:)
Pozdrawiam Was wiosennie :)

PS I jeszcze dane techniczne robótki. Postanowiłam je zamieszczać. Gdyby ktoś chciał sobie zrobić coś podobnego, będzie miał ułatwione zadanie. Mnie osobiście takie informacje bardzo pomagają.

Włóczka: Drops Delight kolor 09 (175m/50g) - 4 motki
Szydełko nr 5
Wzór: Szydełkowe trendy nr 4/2015 model 9

8 komentarzy:

  1. To poncho jest bajeczne! Zaskoczyło mnie jak świetnie pasują do siebie turkus i fiolet. Bardzo lubię rzeczy stworzone z kilku wzorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Mnie się też podobają takie połączenia :)

      Usuń
    2. Olu, przecudnej urody ono jest!

      Usuń
    3. Dziękuję :))) (o, tak się uśmiecham do Ciebie, Kasiu)

      Usuń
  2. Majstersztyk!
    Nawet nie wiesz, jak Ci zazdroszczę takich zdolności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co zazdrościć, tylko chwytać za szydełko. Na pewno odnajdziesz w sobie podobne :)

      Usuń
  3. Wygląda pięknie, kolory są wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)