niedziela, 14 kwietnia 2019

Wielkanocna poczta


Kartki wielkanocne powstawały dotychczas sporadycznie. W tym roku utworzyła się mała kolekcja.


Jak zwykle oszczędne w formie, w kolorach może mało wielkanocnych (tak to jest, jak się chce wykorzystać zapasy rozmaitych papierków), ale wysyłane od serca.
To może małe zbliżenia poszczególnych egzemplarzy.

Sielska 
W kwiatki i ciapki

Kwietna

Koronkowa I

Mini-jajeczka

W kropeczki I

Motylkowa I

W kropeczki II

Motylkowa II

Wierzbna

Koronkowa II

Drewno na drewnie

Myślę, że są wśród tych kartek takie, które mogą być interpretacją kwietniowego odcinka zabawy u Reni


Fragment wiersza, który miał nas inspirować do wielkanocnej twórczości jest tak piękny, że pozwalam sobie go tu wkleić.

„Otóż Wierzbna, otóż Kwietna
Zawitała nam niedziela!
Wnet nastanie chwila świetna
Zmartwychwstania Zbawiciela.
Kościół jęczy w dzwonów jęki,
I rozmyśla z cichym żalem:
Gdy Baranek sam na męki
Przyszedł w mury Jeruzalem.
Kiedy tłuszcza, co za chwilę
Ma nań wywrzeć gniew swój srogi
Gościa w bramach wita mile,
Palmy ściele mu pod nogi.
Do świątyni gronem wszystkiem
Idą młodzi, idą starzy;
Różdżkę wierzby z młodym listkiem
Niosą święcić do ołtarzy.
Boga w mękach, Boga w chwale
Do swej duszy biorą żywo,
I na nutę boleściwą
Wyśpiewują Gorzkie żale. "

Władysław Syrokomla „Niedziela Kwietna” z poematu „Dni doroczne” (1858)

Moja tegoroczna "różdżka wierzby" niewiele różni się od tych z lat poprzednich, ale tak właśnie ma być. Lubię podtrzymywać tradycje.


Próbowałam ją sfotografować w towarzystwie kwitnącej forsycji i barwinku.



Z życzeniami głębokiego przeżycia Wielkiego Tygodnia serdecznie pozdrawiam :)

14 komentarzy:

  1. Jakie sliczne te kartki!!!

    A nam się dziś trafiła prawdziwa gałazka palmy. Byliśmy na szczególnej mszy i po niej przepięknej pasji (prawykonanie Pasji wg św. Jana Jakuba Unolta) - po wszystkim okazało się, że jedna z córek ma dwie gałązki :). Pierwszy raz mam poświęconą prawdziwą palmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się jeszcze nie trafiła nigdy prawdziwa palma,ale może kiedyś...

      Usuń
  2. Śliczne kartki, już na jednym blogu widziałam dzisiaj, że też wysyłane były własnorecznie wykonane kartki. Świetna sprawa,. że ta tradycja jest kontynuuowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Karki może i oszczędne, ale wszystko mówiące, a o to przecież chodzi- mnie sie bardzo podobają:) Bardzo się cieszę że wiersz sie spodobał:)
    Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne kartki! W prostocie tkwi urok i elegancja :)) Są śliczne!! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Udało Ci się stworzyć sporą kolekcję karteczek. Każda z pomysłem i starannie wykonana. pozdrawiam cieplutko, Olu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Również cieplutkie pozdrowienia ☺

      Usuń
  6. Przepiękne są, każda ♥
    U mnie w tym roku nie powstała żadna...jedyne co mi się udało w tym roku dokonać, to...kupić dużo znaczków...trudno, czasem jest gorszy czas ;)
    Oluś mam pytanie...jak się nazywają te kwiatki z ostatniego zdjęcia w towarzystwie palmy...bo ja mam je na balkonie sobie i nie mogę zapamiętać...;) A babci już więcej razy pytać nie chcę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te fioletowo-niebieskie? To barwinek. Znaczki przydadzą się na kolejne święta albo na jakąś inną okazję. Tak to bywa. Pięknej Wielkanocy ☺

      Usuń
  7. Barwinek:)
    Takie proste A ja ciągle zapominam :)
    Pięknych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola, ja tu wczoraj o znaczkach, o barwinku, a dzisiaj wyciągnęłam najbardziej sielską ;) kartkę pod słońcem ze skrzynki :)
      Dziękuję ♥ za piękne, mądre, zachęcające do najprawdziwszego przeżywania Świąt, życzenia ♥
      Jest przepiękna ♥♥♥

      Usuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)