czwartek, 24 września 2020

Wiosenne merci jesienią

"Podczas przyjęcia z okazji jednych z najbardziej okrągłych urodzin spotkałam się z Ciocią, które jest stałą bywalczynią Błękitnego Zamku. Po raz kolejny zostałam przez nią hojnie obdarowana. Do dwóch lawendowych i jednego świątecznego bieżnika (przewija się na rozmaitych zdjęciach, ale nie mogę znaleźć zdjęcia w całej krasie, świątecznego obrusika, który tworzy tło dla szopki oraz przepięknego obrusa na jadalniany stół, dołączyły aż cztery nowe dzieła."

Taką wersję roboczą jednego z marcowych wpisów zapisałam sobie ponad pół roku temu (jeszcze przed 11 marca). Zabrałam się również za haftowanie wiosennych stokrotek, które miały ozdobić czekoladownik na merci. Chciałam w ten sposób podziękować za urocze koronkowe upominki. Chęci chęciami, a życie życiem. Późno, bo późno, ale lepiej późno niż wcale. Z dumą prezentuję cztery przepiękne obrusiki, za które z całego serca dziękuję. Cztery obrusiki na cztery pory roku.

Wiosenna zieleń znalazła od razu swoje miejsce na stoliku w pokoju dziennym. 


Pięknie prezentuje się na niej biało różowy storczyk.


Pastelowe barwy warto ożywić owocowym dodatkiem.


Soczysta zieleń patchworkowo łączonych kwadratów to już lato. 



Rozłożona na mojej ukochanej maszynie do szycie stała się idealnym tłem letnich aranżacji fotograficznych.


Również długo wyczekiwany czekoladownik został sfotografowany na tym pięknym tle.




Szarości okrągłej serwety wprawiają w jesienną zadumę.


Konieczne jest ożywienie ich bogactwem jesiennych barw.


I wreszcie stare srebro na zimę. 


Pięknie będzie na nim wyglądała jakaś świąteczna kompozycja. Może taka? (trudno tworzy się dekoracje bożonarodzeniowe w sierpniu ;)


Kochana Ciociu, jeszcze raz dziękuję za tyle piękna. Merci beaucoup!


PS Niestety zdjęcia nie oddają prawdziwych kolorów poszczególnych obrusików. W rzeczywistości są o wiele piękniejsze.

5 komentarzy:

  1. Śliczności Olu.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne są te obrusy. Szczególnie ten biały okrągły na tym okrągłym stoliku. Wspaniale się komponuje z warzywami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Oleńko, na Twoich zdjęciach wszystko jest piękniejsze, niż w rzeczywistości. To ja Ci dziękuję za pamięć i słodkości ciocia

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe obrusiki! Ileż to talentu! Gratulacje dla Pani Cioci!
    Ale i aranżacje zdjęć śliczne - ja to nieustannie podziwiam.
    No i stokrotki - urocze.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)