niedziela, 31 grudnia 2023

Kolekcja na lata 20-te - Le Grand ABC botanique (13)

Tak właściwie kalanchoe miało być kwiatkiem grudniowym, a ekspresowo ukończona róża bonusem na koniec roku i połową kwiatowego alfabetu (liter w Wielkim ABC botanicznym jest 26). Zmieniłam kolejność ze względu na brak żywego okazu do zdjęcia. 

Chciałam, żeby kwiatek był czerwony, ale nigdzie takiego nie mogłam znaleźć. W związku z tym do zdjęcia pozują same listki (po przekwitnięciu, przycięłam łodygi i po ukorzenieniu przesadziłam do nowej doniczki). Widać już pączki kwiatków, ale o ile się nie mylę, będą one żółte.

O dziwo bez większego problemu udało się znaleźć wiersz z kalanchoe. Jest to ostatni opublikowany utwór poetycki Czesława Niemena.

Czesław Niemen

Kalanchoe

i
choć nie często…
bywa wszak
że zjawi się
w twym życiu
pełna łaski i dobroci
Dama
– nie wierzysz?
patrz! odwraca
w twoją stronę
zdobioną
kwiatem Kalanchoe
głowę

W ostatni dzień roku 2023 życzę Wszystkim Drogim Zaglądającym wielu pięknych, dobrych dni w roku 2024. Niech nadzieja nas nie opuszcza, niech radość wypełnia nasze serca, niech Opatrzność stale nad nami czuwa.

Raz jeszcze grudniowe pozdrowienia :)

2 komentarze:

  1. Wszystkiego co najlepsze.
    Haft jak zawsze super. I wiersz - trudno uwierzyć, ze jest wiersz z kalanchoe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Ja też byłam zaskoczona tym wierszem z kalanchoe ;)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)