niedziela, 18 października 2020

Étude à la rose (3)

Róż przybywa, pojawił się zaczątek drugiej, jest trochę listków, jeden szkic w całości, drugiego część, jednym słowem, pierwsza strona wzoru za mną, na razie bez konturów i napisów.

I znowu dwie wersje zdjęcia, z filtrem i bez, a właściwe bez i z ;)



Pod koniec sierpnia posadziłam dwa krzaki róż rabatowych "przyszłemu latu"* i wczoraj na jednej z nich odkryłam pąk. Ciekawe, czy da radę rozkwitnąć.




Jesienne, różane pozdrowienia :)


* Seweryn Goszczyński

Przy sadzeniu róż

Sadźmy, przyjacielu, róże!
Długo jeszcze, długo światu
Szumieć będą śnieżne burze:
Sadźmy je przyszłemu latu!

My, wygnańcy stron rodzinnych,
Może już nie ujrzym kwiatu –
A więc sadźmy je dla innych,
Szczęśliwszemu sadźmy światu!

Jakże los nasz piękny, wzniosły!
Gdzie idziemy – same głogi,
Gdzieśmy przeszli – róże wzrosły;
Więc nie schodźmy z naszej drogi!

Idźmy, szczepmy! Gdy to znuży,
Świat wiecznego wypocznienia
Da nam milszy kwiat od róży:
Łzy wdzięczności i wspomnienia.

1831

6 komentarzy:

  1. Czyżby 1/4 całości była już gotowa?
    Mam nadzieję, że róża zdąży rozkwitnąć przed pierwszymi mrozami.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nawet trochę więcej niż 1/4, bo dwie stroniczki są niepełne. Trzymam kciuki za tę moją różyczkę. Jak jej się uda, na pewno pokażę :)
      Dziękuję za pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Jak patrzę na moją studnię 😘 to widzę gotową różę;) Jaka ona jest delikatna 💗🌹 ...dla mnie Twoje hafty zawsze będą najpiękniejsze 🤗

    OdpowiedzUsuń
  3. to jeszcze raz tyle i będzie połowa :) Będzie cudo

    OdpowiedzUsuń
  4. Znasz na pewno: https://youtu.be/SuYa4D2DqCY
    To jeden z moich ukochanych wierszy.

    A haft imponujący... Już podziwiam, a co dopiero będzie jak skończysz...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też kocham róże, dlatego bardzo mi sie podoba nie tylko haft ale i ta zasadzona.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)