sobota, 18 marca 2023

Styczniowe zaległości - "Le grand ABC botanique"


Na zaległą kartkę styczniową wybrałam kwiat towarzyszący literze A. Po francusku arum, po polsku obrazek (sic!) albo kalijka. Biel kojarzy mi się ze styczniem, choć śnieg w tym czasie jest coraz rzadszą atrakcję.


Początkowo chciałam szukać kalii w kwiaciarniach, ale ponieważ nie przepadam za tym gatunkiem, zrezygnowałam.

W pełni rozkwitu jest za to biały hiacynt, którego kupiłam ponad miesiąc temu i postawiłam w chłodnym przedsionku. Rósł bardzo powoli, spokojnie zabierał się do kwitnienia i właśnie czaruje pełnią urody, towarzyszy zatem styczniowej pracy.


Udało się za to znaleźć wiersz, w którym pojawia się nazwa "kalia".

Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

Akwatyki

V

Wodo, marszczona w zefirowe plisy,

Podobna egipskiej szacie!

Światła prędkie, srebrzyste jak świergot skowrończy!

O kalie dzikie, irysy,

Wy, co się zaczynacie tam, gdzie ja się kończę...

Kwiatowe pozdrowienia :)


 

2 komentarze:

  1. Piękny hafcik. A i hiacynt cieszy oczy. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszy oczy i jeszcze dodatkowo pachnie :)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)