piątek, 5 maja 2023

Kolekcja na lata 20-te - Le grand ABC botanique (5)

Niezapominajki w pełnym rozkwicie, dlatego spieszyłam się z majową kartką. W ogrodzie pozwalam im się swobodnie rozsiewać, wyrastają więc w różnych miejscach, a na jednej z rabatek utworzyły prawdziwy kobierzec.

Wyszywając miałam wrażenie, że kolorystyka krzyżyków tworzących listki i łodyżki nie bardzo odpowiada naturze. Na zdjęciu może nie rzuca się to w oczy, ale naturalna zieleń jest żywsza i cieplejsza niż ta wyhaftowana.

Niezapominajki w poezji? - pierwsze skojarzenie to Maria Konopnicka i jej "kwiatki z bajki". 

Poszukiwania innego wiersza nie były owocne, więc zostaję przy klasyce z dzieciństwa.

Maria Konopnicka

Niezapominajki

Niezapominajki
to są kwiatki z bajki!
Rosną nad potoczkiem,
patrzą rybim oczkiem.

Gdy się płynie łódką,
Śmieją się cichutko
I szepcą mi skromnie:
„Nie zapomnij o mnie”.

Majowe, niezapominajkowe pozdrowienia :)


2 komentarze:

  1. Urocze absolutnie urocze.
    Podobnie jak miezapominajkowa rabata.
    I moje chaberki (wstyd mi bo zdaje się nie podziękowałam).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)