czwartek, 20 lutego 2020

Kolekcja na lata 20-te (2)


Miesiąc temu nie wspomniałam, że wszystkie motywy, z których zamierzam stworzyć kolekcję na lata 20-te będą roślinne, w większości kwiatowe. Kwiatowy jest też kalendarz, który towarzyszy mi w tym roku. 


Wpadł mi w ręce zupełnym przypadkiem. Zachwyciłam się nim od pierwszego wejrzenia i zachwycam się nim codziennie, gdy notuję, co dobrego wydarzyło się danego dnia. Na każdy tydzień inny kwiatek lub gałązka (czasem trafi się biedronka lub żuczek), na każdy miesiąc dwie kwiatowe strony z kwiatowym fragmentem literackim.


               

   


W lutym towarzyszymy Werterowi żałującemu, że w zimie nie może zerwać kwiatów dla swej królewny, oraz Hamletowi zanurzonemu w woń fiołków.





Lutowy motyw Kolekcji na lata 20-te to czerwony kwiatek o bliżej niesprecyzowanej nazwie. 


Ma delikatną łodyżkę i drobne listki, wygląda na taki, który można znaleźć na łące. 


Jak na razie na łąkach widać tylko zżółkłą trawę, do zdjęcia więc pozuje czerwone kalanchoe. 


Dwie kartki to jeszcze nie kolekcja, zaledwie jej zaczątek, ale mam już pudełko, w którym będę ją przechowywać.
 



Kwiatowe, lutowe pozdrowienia :)

9 komentarzy:

  1. Wspaniały kalendarz i piękne hafty. Lata dwudzieste, lata trzydzieste...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne hafty i kwiaty, kalendarz ma piękne ilustracje

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też kocham motywy roślinne a najbardziej zioła! gdzie trafiłaś na taki kalendarz? zbieram namiętnie różne drobiazgi z elementami ziół, ostatnio dostałam kubek firmujący leki z nazwąziół po polsku ale to wszystko na ten temat jeśli chodzi o polskie nazwy a taki kalendarz chętnie bym kupiła, Widzę ,że masz większy zryw do kartek niz ja :) Twoje są urocze może i ja w koncu się do nich przekonam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na kalendarz trafiłam przypadkowo w księgarni w centrum handlowym. Niestety nie pamiętam, czy to był Świat Książki i czy jakaś inna księgarnia. Do kartek warto się przekonać :)

      Usuń
    2. Muszę poszukać tego kalendarza, no walczę z kartkami hi hi.

      Usuń
    3. Dziś sprawdziłam, to był "Świat Książki". Mają nawet jeszcze podobny kalendarz z innymi roślinkami i cytatami z "Tajemniczego ogrodu". Gdybym nie miała tego, który mam, natychmiast bym kupiła :)

      Usuń
  4. Piękne :) super pomysł zasługuje na piękną oprawę.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)