sobota, 9 czerwca 2018

Sobotnie muffinki


Muffinki lawendowo-cytrynowe z truskawkami

Składniki suche                                                                 Składniki mokre 

1 i 1/2 szklanki mąki                                                   1/3 szklanki oleju
1/2 szklanki cukru trzcinowego                                   1/2 szklanki mleka
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia                           2 łyżki jogurtu greckiego
szczypta soli                                                               2 jajka  
1 łyżeczka otartej skórki cytrynowej                            sok z połowy cytryny
1 łyżeczka kwiatów lawendy
truskawki

Składniki suche wymieszać ze składnikami mokrymi. Przełożyć do papilotek, na każdej babeczce położyć dwie ćwiartki truskawki.Piec w temperaturze 190 stopni C około 25-35 min. Po przestygnięciu posypać cukrem pudrem.

(13 sztuk)

4 komentarze:

  1. Mniami :)
    Lawendę pić uwielbiam i mieć uwielbiam i w ogóle to na dziś dzień bukiet ślubny miałabym lawendowy :)
    A, że truskawek 4 kg dziś mi mąż dostarczył, to może i w babeczki wsadzę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz piekłam z lawendą, choć mam w ogrodzie już od lat i muszę przyznać, że wyszły niczego sobie :)

      Usuń
  2. Ale pychota.
    W życiu nie jadłam niczego z lawendą. Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też był debiut w zakresie spożywania lawendy. Odważyłam się i nie żałuję :)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)