sobota, 29 września 2018

Sobotnia... tym razem szarlotka


Na fali wielokierunkowego wykorzystania malinówek, zmodyfikowałam najprostszy na świecie przepis mojej Mamy na kruche ciasto z owocami. Wydaje mi się ta modyfikacja dość udana, więc postanowiłam się nią podzielić.
 
200 g mąki krupczatki
200 g mąki owsianej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
160 g masła
150 g cukru (pól na pół biały i brązowy)
cukier waniliowy
1 jajko
 
ok. 1 kg jabłek (chyba, nie ważyłam, smażyłam znacznie większą ilość i wzięłam po prostu tyle, żeby pokryło całą powierzchnię)
kilka łyżek cukru w zależności od rodzaju jabłek
cynamon
 
Obrane, pokrojone na kawałki jabłka rozgotować, ale nie do końca, w małej ilości wody, dodać cukier i cynamon, chwilę przesmażyć.
Wszystkie składniki ciasta posiekać nożem, następnie zagnieść ciasto. Połową wylepić formę do tarty lub tortownicę, wyłożyć jabłka, resztę ciasta ułożyć na wierzchu w formie kruszonki (ja kładę dość duże kawałki, tak jak moja Mama). Piec 40-50 min w temp. 200 stopni.

2 komentarze:

  1. Moja Mama i córka pieką podobne, choć nie używają mąki owsianej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)