niedziela, 19 lutego 2023

Kolekcja na lata 20-te - Le grand ABC botanique

 

Kartki kwiatowe wyhaftowane w 2020 roku powoli się kończą. Wygodnie jest mieć jakiś zapas, więc należało pomyśleć o kontynuowaniu kolekcji, wszak lata 20-te trwają.

W tym roku towarzyszy mi kalendarz zatytułowany "Herbarium" i marzyło mi się co miesiąc zrobić kartkę z wyhaftowanym jednym z ziół przypadającym na dany miesiąc. Niestety, mimo intensywnych poszukiwań nie znalazłam wzorów odpowiednich roślin (dziurawiec, mięta, fenkuł, morwa biała, ostropest itd.), musiałam więc z żalem z pomysłu zrezygnować. Już miałam w ogóle odpuścić comiesięczne haftowanie, gdy niespodziewanie w newsletterze z Les Brodeuses Parisiennes wpadł mi w oko francuski alfabet kwiatowy. Zastanawiałam się, wahałam, ale w końcu zamówiłam.

Przesyłka dotarła do mnie dopiero pod sam koniec stycznia, tak więc zaczęłam od kartki na luty (styczniową pracę postaram się nadrobić).

W oryginale poszczególne kwiatom towarzyszą w tle pierwsze litery ich nazw, ale ponieważ w znakomitej większości nie zgadzają się z polskimi nazwami (np. hiacynt to po francusku "jacinthe"), nie będą pojawiały się w moich haftach. Spróbuję za to, by na zdjęciach kartkom towarzyszyły żywe rośliny. Z hiacyntem się udało.


I jeszcze, znowu o ile uda się znaleźć, odrobina poezji.


Safona

Hiacynty

 — Patrz! pościnano hiacyntom głowy…

Pomiędzy trawę upadł kwiat różowy,

Purpurą krasząc zielone kobierce…

(O, jak tym kwiatom jest bliskie — me serce!)


Kwiatowe pozdrowienia :)


2 komentarze:

  1. Ależ piękny pomysł.
    I wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w ciągu dwóch lat wszystkie kwiaty zostaną wyhaftowane. Ciekawe, ile uda się znaleźć w naturze :)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)