sobota, 22 czerwca 2019

Pierwsze dni wakacji


Ta feeria barw miała się pojawić w maju w odpowiedzi na kolejny temat w zabawie "Polszczyzna i rękodzieło". Miało być jak najbardziej kolorowo, ewentualnie odrobinę folkowo. I byłoby, gdyby nie czapeczka i kocyk, które miały pojechać na równik. Z tego co wiem, są już w drodze i niedługo trafią do malutkich Pigmejów. Kolorowe kwiatki bez żalu ustąpiły błękitom i zieleniom, uznając wyższość kocykowej i czapeczkowej potrzeby (na jedno i drugie nie starczyło niestety czasu), upomniały się jednak o swoje pięć minut, gdy tylko rozpoczęły się wakacje.


Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że moja kolekcja barwnych włóczek przeznaczonych na amigurumi jest taka pokaźna. A to jeszcze nie wszystko, bo w castingu odpadły wszelkie beże, brązy i szarości. 
Szydełkując maskotki trzeba czasami liczyć okrążenia, w których przerabia się jednakową ilość półsłupków. Jeśli jest ich więcej niż trzy-cztery, łatwo o pomyłkę. Dotychczas brałam kolorowe flamastry i po każdym okrążeniu wkładałam jeden do pojemnika. Teraz mam profesjonalny licznik okrążeń. 



Kolorowe kwiatki nanizane są na łańcuszkowy sznureczek zakończony szydełkowymi kulkami. Można je przesuwać i od razu wiadomo, ile jeszcze zostało do końca.


Po zawiązaniu końców sznureczka na kokardkę, przyrząd zajmuje niewiele miejsca, można więc go wrzucić do wakacyjnego bagażu.


Mój nowy licznik mam nadzieję wkrótce przetestować podczas urlopowych wojaży. O wynikach testów nie omieszkam poinformować.
Gdyby komuś spodobał się taki prosty kwiatuszek, zamieszczam schemat. Zaczynamy magicznym kółeczkiem, potem tylko słupki, oczka łańcuszka i oczka ścisłe zamykające. Jeżeli chcemy mieć kwiatek dwukolorowy, w ostatnim okrążaniu zmieniamy włóczkę.



Wakacyjnie pozdrawiam :)

2 komentarze:

  1. Świetny. Zaraz sobie takie coś zamówię - choć na razie szydełko nie jest u mnie szczególnie w użyciu, ale licznik przyda się i w innych momentach. Pomysł i wykonanie jest kapitalne :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, liczyć można różne rzeczy i te kolorowe kwiatuszki bardzo to uprzyjemniają :)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i za miłe słówko :)